het verhaal achter de taxi

Het verhaal achter de taxi

Wel eens aan een taxi gedacht? Niet de bestuurder maar de auto? De klappen kregen ze op korte termijn van 3 tot 5 jaar tegen hoge kosten nieuw of gebruikt. Een taxi die tweedehands is gekocht van een wagenpark of van een onafhankelijke chauffeur die alleen nieuw rijdt, is nog erger. Maar dit is wat de fabrikant probeert te doen om hen een betere auto te geven dan wat u of ik nu kunnen kopen/huren.

Het nieuwe voertuig met weinig tot geen keuze werd gebouwd volgens een specifiek plan geschikt voor hulpverleningsvoertuigen waarin soms de ophanging en transmissie worden aangedreven. Het heeft meestal hetzelfde merk of model als een politieauto of een wetshandhavingsvoertuig van de overheid.

De oudste industrie ter wereld

Maar beschouw het als een van de oudste industrieën ter wereld, die teruggaat tot de tijd van mooie taxi’s, koetsen en karren die u kunt huren als u geen paard of pony heeft. Dat is natuurlijk voor de welgestelden en de occasionele expats die naar de stad komen. Misschien heeft een vreemde bewoner een treinrit nodig. Maar desondanks is het een krachtige industrie die wereldwijd actief is.

Dit is waar de auto je raakt als je uit een vliegtuig of trein stapt in een onbekende stad en je naar het hotel van je keuze brengt. De keuze hangt vaak af van hoe ze de klant zien als je in de auto stapt over het aantal tassen en hoeveel? de auto had ook meerdere chauffeurs, van wie sommigen 2 /7, 365 dagen per jaar reden. De gemiddelde kilometerstand van een drukke taxi in een drukke stad kan 180.000 kilometer per jaar zijn. Zoals ik al zei, ze maken veel mee in een korte tijd. Terwijl de gemiddelde chauffeur tegenwoordig ongeveer 5.000 verdient om de 3 jaar als hij geluk heeft.
Maar vergeet niet dat dit een van de oudste industrieën is, daterend uit de tijd dat er mooie taxi’s, koetsen en karren te huur waren als je geen eigen paard had. Dat is natuurlijk voor de welgestelden en de occasionele expats die naar de stad komen. Misschien heeft een vreemde bewoner een treinrit nodig. Maar desondanks is het een krachtige industrie die wereldwijd actief is.

 

Eenmaal aangekomen op je bestemming

Dit is waar de auto je raakt als je uit een vliegtuig of trein stapt in een onbekende stad en je naar het hotel van je keuze brengt. De keuze hangt vaak af van hoe ze de klant zien als je in de auto stapt over het aantal tassen en hoeveel? de auto had ook meerdere chauffeurs, van wie sommigen 2 /7, 365 dagen per jaar reden. De gemiddelde kilometerstand van een drukke taxi in een drukke stad kan 180.000 kilometer per jaar zijn. Zoals ik al zei, ze maken veel mee in een korte tijd. Terwijl de gemiddelde chauffeur tegenwoordig ongeveer 5.000 verdient om de 3 jaar als hij geluk heeft.

Ze zijn er in verschillende maten, vormen en stijlen in het hele land en over de hele wereld. Zien!!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.