Beroepsmatig gereedschap voor de autoslotenmaker

Je hebt je sleutels in de auto opgesloten. Nu heb je een slotenmaker van doen maar natuurlijk vraag je je af wat die autoslotenmaker wel gaat doen. Zullen ze het slot vervangen ? Of maken ze misschien een nieuwe sleutel ? In het algemeen is de autoslotenmaker in het bezit van een arsenaal  aan gereedschap dat hem toelaat het slot effectief te openen zonder het te beschadigen. Dat is evenwel niet altijd mogelijk als het slot al beschadigd was, maar dat is zeldzaam en vaak is er niets meer nodig dat het slot te openen. In het zeldzame geval dat het slot toch beschadigd is kan het zijn dat het slot dient hersteld of vervangen te worden. Maar voor het eenvoudig openen van een portier, bestaan er enkele eenvoudige werktuigen die de slotenmaker bij de hand heeft

Het meest algemeen gekende werktuig om een portier te openen is de “slim jim” (slanke Jim). Dit zijn lange dunne metalen werktuigen die tussen het glas en de weer-strip van het portier kunnen geschoven worden. De inkepingen van het werktuig worden gebruikt om die delen die het portier sluiten te manipuleren. Veel mensen hebben dit instrumentje of iets dat er op lijkt al eens gebruikt, maar eigenlijk is dit niet aan te bevelen. Want hiermee ondeskundig manoeuvreren kan schade toebrengen aan het elektronisch systeem van de wagen en het is dus geraadzaam dit over te laten aan de slotenmaker.

Bij oudere wagens met een uitstekend slotje op het portier zal de slotenmaker een J- of een L- haakje gebruiken. Dit wordt via het raam naar binnen geloodst en zo wordt het slotje omhoog getrokken en wordt het portier geopend. Het type werktuig dat de slotenmaker zal gebruiken, hangt af van het type voertuig

De slotenmakers hebben in de opleiding veel werktuigen en apparaten leren gebruiken om er voor te zorgen dat je snel en gemakkelijk terug in je wagen kunt. Je hoeft je echt niet te schamen om aan de slotenmaker te vragen welke methode hij zal gebruiken.

Slotenmaker-24 – hulp van de 24 uur Slotenservice

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *